refund – poco m3

since ramai yang tanya dalam group tanya bagaimana nak refund balik handphone poco m3 yang “kelaut” x boleh start, jadi artikel ini dibuat sebagai panduan pada rakan2x yang lain nak get refund tersebut

pertamanya saya buat cara ini disebabkan ada satu artikel news online yang publish berkenaan poco m3 yang “kaput” dikenali sebagai dead boot. rasa macam di websit soya cincau rasanya.

jadi, pada 8 julai 2021 saya email terus ke service.my@xiaomi.com bagi memohon untuk refund balik belian poco m3 saya.

pada 12 julai 2021, pihak xiomi reply email saya seperti dibawah dengan meminta forward butir dalam bulatan merah

setelah saya submit butiran seperti yang diminta

pada 16 julai 2021, saya terima whatsapp dari pihak xiomi service centre untuk tindakakan lanjut

pihak xiomi service center minta forward info seperti dibawah :

resit pembelian phone

gamba ic depan

bank account

dan pihak mereka minta tunggu tindakan pihak mereka dalam 1 atau 2 minggu waktu bekerja.

alhamdulillah , setelah menunggu selama 10 hari pihak xiomi telah memulangkan balik belian poco m3 saya yang telah rosak 👇🏼👇🏼

saya harap artikel yang saya buat, dapat memberi panduan kepada kawan kawan diluar sana untuk get refund balik telefon yang rosak.

kepada pihak xiomi malaysia, saya ucapkan terima kasih banyak banyak coz sudi memulangkan kembali belian telefon poco m3.

adios…

6 thoughts on “refund – poco m3

  1. Phone ayah saya dah 11 bulan. Dan baru saja terjadi deadboot issue ni. Phone still under warranty. Agak agak boleh ke kalau nak full refund jugak? Saya contact melalui shopee dia kata hanya tempoh 30 hari selepas beli untuk refund.

Leave a comment