Jaringan Komuniti Usahawan ‘Kembali Fitrah & Keusahawanan Fisabilillah ‘

2 June 2017, ada message wasap masuk dari Personal Assistant Maznah Zolkifli (MZ) memanggil gua tuk join satu program Kembali Fitrah & Keusahawanan Fisabilillah (K2Fi). Ai mokkk…dengor tajuknye very the very islamic. Memandangkan bulan pose nie gua tak banyak turun ke lapangan…hanya perlu pedih mata hadap kerja editing, chantek bebeno le ada orang invite program camnie. Nak nak plak bulan pose nie.

Btw, bila tengok program nie.. ai mok … sampai 3 hari 2 malam. Mati2x la gua ingatkan program nie short term macam sebelum2x nie. Since gua pun ada task nak pulun sebelum raya…gua rasa gua dapat trigger hadir kat program2x yang penting aje.

So, apekemende Kembali Fitrah & Keusahawanan Fisabilillah (K2Fi) nie nok? Setelah diberi penerangan rupanya, diorang nie geng-geng usahawan yang bergerak based on quran & sunnah.

Dalam 3 hari 2 malam tue… peserta yang hadir akan di’motivate’ untuk kembali ke jalan sebenar business like Nabi Muhammad saw dan para sahabat nabi. Untuk program nie , diorang nie dinaungi oleh orang-orang hebat negara iaitu Y.Bhg Dato’ Haji Idris Shaari Mat Aris,  Timbalan Ketua Setiausaha (Perdagangan) MITI dan imam besar Masjid Wilayah KL iaitu Y.Brs Tuan Haji Zakariah Isa.

So, dalam banyak2x slot program 3 hari 2 malam nie…gua pilih untuk join slot i-M2U ENTREPENEURSHIP K2Fi-MITI (DSM) memandangkan gua bleh rilek lari dari jegang mata hadap editing disiang hari. So, duduk join program nie .. gua takde barrier communication pun dengan peserta. Diorang nie pun sempoi gak walaupun ada yang dipanggil ustaz. Senang cerita ..leh kawtim ar bile sembang.

Cam biasa..majlis dimulai dengan bacaan doa. Not so formal event. lebih kepada santai2x gelak2x. Not bad kepada MC program nie…”powerful ting tong MC” , peka dengan senario environment dan peserta yang ada.

MC slot program nie

Tetamu jemputan.

Cenderahati kepada peserta yang datang.

So, tuk slot event nie… banyak input datang dari Timbalan Ketua Setiausaha (Perdagangan) MITI sendiri . Secara peribadi, gua rasa beliau sempoi gak orangnya based on face to face dengan beliau. Tuk slot nie , beliau banyak pet pat pet pot pasal selok belok program pembangunan usahawan dari side MITI. Antara perkara yang diberitahu adalah bentuk² geran, pinjaman, company bankrup cammane nak bangkit balik, program² keusahawan diorang buat dan lain². Everything seems positive input from him. 2nd man yang support backup Timbalan Ketua Setiausaha (Perdagangan) MITI dalam dewan tue… ialah pegawai dari SME CORP.

Timbalan Ketua Setiausaha (Perdagangan) MITI sedang pet pat pet pot.

Pegawai dari SME CORP

Dah abeh event, peserta ambil peluang bergambar

Untuk program nie..gua kasi 5 Ha. So lucky coz dapat attend sebegini. Special thanks to PA MZ dan MZ sendiri yang sangat sangat positif dalam meng’invite’ gua dalam program2x pembabitan beliau . #DahAbesDa

More photos from MZ

#usahawan #entreprenuer #muslim #islam #fisabillah #miti #KembaliFitrah #komuniti #malaysia #masjidwilayah #AlHikmahCentre #entreprenuerdevelopment #business #network #RangkaianUsahawan #encikpink #mediaavene #lirikancahaya

Leave a Reply

