McDonald …Masih Boikotkah Anda

Sedikit masa dulu, boikot McDonald semakin ketara dengan insiden rempuhan outlet di cawangan McDonald seperti di Terengganu dan Sri Iskandar ( singat gua ).

Dan ada seorang kawan yang bekerja di pembekal utama produk McDonald , ada satu ketika , lori jalan nak hantar barang ke outlet McDonald pun kureng perday.

Sengaja gua kupas isu ini disebabkan sejak dua menjak nie gua tersorot di facebook untuk melihat sejauh mana isu boikot ini boleh bertahan lama. Hari tue gua jalan2x di Mid Valley, gua nampak meriah u olls orang makan di McD sana.

Hari ini dan semalam, gua nampak lagi sorang dua rakan facebook up status seperti dibawah. Alasannya adalah :

1) Lapar
2) Orang lain meriah makan, dia pun makan juga.

Jadi, sejauh mana keberkesanan boikot. Adakah selari dengan ‘mainstream’ sensasi media ?

Leave a Reply

