Tukar Tayar Moto

1 April 2014 ritu gua tukar tayar moto. Haih..gua ingatkan tayar moto gua yang kat belah depan tue bakal ditukar memandangkan selalu beno le lembiknye. memang nak mintak ganti le tue…ntah cammane …malam 29 mac 2014 ritu ,gua pegi makan …dah abes makan..naik moto…pling…tayar moto belakang plak yang  lembik.heran gua..time gua datang tadi..takde le lembik.

Esok hari..gua pegi le workshop moto. Pomen moto belek2x tayar moto , humangaih…chantek punye skru udah rodok sama tayar moto gua.

 

Gile betik ar…skru tue baru siott….nie mesti kes orang tabur skru… gua ingat boleh la gua sumbat ngan tayar getah tubeless..peh..bukan selubang skru tue cucuk..ada lagi selubang terkena di bahagian sisi tayar moto gua. As per advice dari pomen moto tue ..tukar je la..coz dah berlubang belah sisi tayar moto.nak cucuk getah tubeless pun tak maunye nak ok.

Nak tak nak…duit sebanyak RM 140 mengalir keluar sebegitu sahaja. Gua agak tayar moto gua nie mahal …dulu2x ..gua tukar kat kedai moto Jalan Ipoh KL…rasanya..tayar jenis lebar punye..baru RM 110 lebih..agaknye la…Tapi kan…dah sampai kedai situ..tukar aje le..tak payah banyak bunyi..har har har.

Pling…tayar baru moto gua. Pomen tue cakap..tayar nie jenis baik punye. Gua tak tahu le tayar nie jenis baek punye…korang rasa?

Ikut pomen nie…corak bunge tayar motor gua nie jenis kalo lalu kat atas air memang air tue mengalir keluar dari tayar..Korang rasa cammane? kui kui kui

 

Oh yea ..berkenaan tayar moto nie kan..ape maksud nombor kat tayar moto gua nie eh…gua bukan expert sangat tang value tayar nieh

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s