Pray For MH370 : Day 3

Pesawat Malaysia Airlines MH370 hilang pada 8 Mac 2014. Hari gua tulis entry nie 11 Mac 2014. Bermakna tempoh kehilangan telah masuk pada hari ke-3 setelah pesawat tersebut hilang dari radar.

Sebagai orang yang berfikiran logik dan bergantung kepada fakta dan sains gua agak hairan dengan apa yang berlaku memandangkan ke’moden’an pesawat tersebut yang secara default mempunyai alat tracking device seperti beacon di black box dan transponder yang telah gua kupas sebelum ini.

Jika gua meletakkan diri gua terdiri dari kalangan keluarga yang ahli keluarganya naik pesawat yang ‘hilang’, gua mesti tension dan stress sebab dan masuk 3 hari, pesawat punye beso tue tak ditemui oleh memana pihak. Apa yang boleh gua katakan…minta banyak bersabar…sememangnya pihak berkuasa Malaysia sedang berusaha untuk mencari pesawat tersebut. Bukan hanya pihak berkuasa Malaysia, tetapi juga pihak berkuasa Vietnam ,Philipina dan lain-lain negara serantau .

Gua hanya mampu melihat perkembangan carian tersebut hanya melalui media elektronik dan media tv. Antara yang menarik tentang kemunculan media hari ini ada 2 footage appear dari facebook iaitu kupusan dari Kapten Norudin Abd Majid bekas juruterbang B777 Fleet Mas dan pencarian oleh ‘raja bomoh’ untuk mencari pesawat MH370.

Kapten Norudin Abd Majid bekas juruterbang B777 Fleet Mas memberi pendapat peribadi.

‘raja bomoh’

Apa yang gua boleh nampak timbulnya temubual Kapten Norudin Abd Majid dan ‘raja bomoh’ itu, nampaknya sekarang ini apa yang bermain di kepala masyarakat kita ialah pesawat itu telah masuk ke fasa alam ghaib. Carian pesawat ini gagal menggunakan kaedah sains dan teknologi. Sememangnya, sebagai orang yang beriman…kita tidak boleh menolak perkara-perkara ‘ghaib’ .

Leave a Reply

