Macam cantik je..macam chomel je..

Semalam gua pet pat pet pot ngan member gua. Dia nie memang terlibat dengan dunia lakonan…ntah cammane bleh plak dia beritahu yang Shasha yang sinonim dengan video ‘macam cantik je…macam chomel je’ dah turut terjebak dalam dunia lakonan.

Wahh…meletop Shasha sekarang!!…rezeki dia dah pegi masuk ke arena lakonan. Dalam diam2x di awal kemunculan video dia….ramai yang menyuarakan pelbagai pendapat gua rasa pun..macam nak makan kaki pun ada budak nieh.

Tengok aje komen dari pengguna youtube…

Antara komen2x dari pengguna youtube

 

Lepas tue..ntah beberapa ketika…awek nie keluar dengan video penjelasan tentang video diatas.

Disebabkan video selfie tue..maka ramai yang mula mengekespolitasi ‘keburukan’ awek nieh. Contoh macam Rahim Ar2u…menggunakan perkataan…’macam cantik je ..macam comel je’ dalam segmen lawak karoot kemedia tak silap gua.
Masa berlalu… tetiba plak…ntah kumpulan nasyid mata…gua dengar dalam radio ..guna perkataan ‘macam cantik jer..macam comel jer’ dalam lirik lagu mereka.

Gua dengar pun agak geli dengan eksplotasi dari ‘keburukan’ orang lain..untuk digunakan dalam genre nasyid. Dari lagi nie pula..perkembangan perkataan ‘macam cantik je..macam comel je’ turut digunapakai oleh Nabil dalam Maharaja Lawak Mega 2014.

Dan… populariti empunya asal badan ‘macam cantik je…macam comel je’ turut berkembang ke arena nyanyian bersama Erry Putra

Dalam kes minah nie…..kontrovesi dari video ‘macam cantik je..macam comel je’ tue….meluncur laju berdesup2x sehingga ada lagu nasyid dan empunya badan itu menjadi pelakon adalah faktor kuat…sebab dia cantik. Gua cuba membayangkan si Shasha tue seorang yang macam bluehyppo ….gua rasa elok yang Shasha sekarang nie dapat 1 juta ‘Like’ …yang Shasha bluehyppo dapat ‘like’ 3 juta dengan 5 juta makian mungkin….

Dan berkemungkinan Shasha versi bluehyppo akan terpaksa menanggung malu sampai ke tua..hi3x…Buat Shasha versi original yang ada sekarang nie..tahniah…rezekimu mencurah2x. i lioke…

Kesimpulan yang gua dapat…dalam dunia hiburan..yang mana kontroversi..yang itu akan dihighlightkan dan dihidangkan kepada masyarakat setempat seperti Malaysia amnya.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s