Perkhidmatan Membuat Kad Pengenalan

Sebenarnya, gua amat kagum dengan perkhidmatan yang diberikan oleh kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara di Tingkat 1 Bangunan Persekutuan Petaling Jaya.

Nampak luaran macam bangunan gomen old skool…tetapi dalam ..terbaek nok..

Gua rasa …tak lama pun gua tunggu setelah ambil nombor.. aircond pun sejuk…dah la bulan Feb nie panas menjegang je….fuuhh..lega la jugak pekena aircond kat situ. Prosedur buat kad pengenalan nie mudah je… gua duduk pet pat pet pot ngan hakak yang gua deal buat ic  tue…lepas tue pegi kat kaunter ..15 dan 16 …untuk snap gambar. Akak tue cakap..esok dah bleh tapau kad pengenalan. Wow…terbaiikk….hari nie buat..esok dah bleh ambil kad pengenalan.

Lusanya gua pegi ambil kat pengenalan. Pun sempoi gak proses kerjanya. ambil nombor…pegi kat kaunter belah hujung.. tunjuk kad penenalan sementara kat brother jaga kaunter tue… dia pegi ambil ic..dan serah je kat gua. pehh..memang best.heaven gile…

Leave a Reply

