Kedai ‘Cybercafe’

Kedai seperti kat bawah nie….kat bawah rumah gua..maklum la..rumah gua kat kl nie..atas rumah penduduk..bawah..rumah kedai.

Sekali pandang ..macam kedai cybercafe.. sekali gua tanya kat jiran…jiranku kata ..nie kedai judi berkomputer. Nak gua semak sendiri yakni masuk dalam..rasa macam  scary pun ada..maklum la..kat area kawasan gua nie consider ‘black area’..kang gua jengah masuk..muke macam ‘alien’ bagi diorang kan..macam tak sedap gak. Nanti..ada plak..’mata’ dok perhatikan pergerakan gua hari2x..dah la ada ‘aset’ gua kat bawah rumah iaitu sejibik kereta dan sejibik moto.

Kalau benarlah kedai itu kedai judi berkomputer, gua rasa…tidak setuju benarlah kedai sebegini beroperasi di kawasan perumahan gua tinggal. Nak-nak lagi..gua mempunyai 2 orang anak. Bukankah belia remaja mudah terpengaruh? Mungkin gua boleh cakap anak gua takkan terpengaruh…tetapi bagaimana pula dengan anak remaja orang lain.

Seperti biasa..dah lama gua tertanya-tanya status kedai ini. Adakah sebegitu mudah pihak PBT meluluskan permohonan lesen untuk pihak mengusaha menghalalkan operasi perniagaan sebegini rupa…macam genting..dll. Atau adakah pengusaha ‘kedai cybercafe’ ini menjalankan operasi perniagaan secara haram??

Kemana soalan ini wajar gua ajukan? Adakah kepada pihak DBKL?

Leave a Reply

