Padang Bola : Taman Sri Sentosa

Dulu..gua selalu bawak ‘askar2x’ gua main bola kat tepi padang belakang taman seri sentosa. Lokasinya tak jauh dari Checkers Taman Sri Sentosa

Dalam peta diatas, ianya ditandakan dengan warna hijau.

Dulu takde tempat bersenam…dah ada tempat bersenam

Dulu ada dewan lama….dah wujud lagi satu dewan baru sebelah padang…

Dewan baru tepi padang bola

Eh..baru gua perasan..gambar dewan diatas ritu takde sign board…sekarang dah ada signboard…


Padang bola yang gua maksudkan

Gua pegi la ke hujung padang…la..rupanya tak bleh guna buat sementara nieh…

Gua agak, maybe padang nie ada benda2x merbahaya kot atas padangnya…mana la tahu…ada paku atas padang sebab bikin construction sblm nie ke… dari jauh gua nampak ada 2 orang sedang mengutip sesuatu atas padang…so..gua pun hampiri mereka…

Gua usha dalam kotak mamat yang dalam belah kiri gambar…la..mati2x gua ingatkan paku…rupanya kutip rumput rupanya…

rupa2xnya dua mamat bangla nie sedang kutip rumput yang panjang2x rupanya…

ingatkan kutip paku ke..kaca ke…

mungkin skit masa lagi …padang ini boleh digunakan oleh orang ramai….dengan harapan..fasiliti yang ada nie…takde la di’vandalisme oleh orang ‘yang tak bertamadun’ ….

Leave a Reply

