Anuar Congo

Pernahkan korang berjumpa dengan individu dibawah ini?

Ada macam orang dibawah tak?

Atau muka gambar diatas tue macam individu dibawah

Langsung tak sama kan…har3x. Direct to the point..orang gambar teratas tue..dikenali dengan Anuar Congo. Mengikut sumber dari Viva News , Anuar Congo  merupakan pemuda yang hanya berpendidikan hingga kelas IV SD Taman Siswa, Medan.

Kisah beliau agak menarik perhatian gua kerana dari aspek negara sejarah,ianya hampir dengan sejarah Malaysia. Bezanya cuma cara dia menangani komunis agak sadis dan brutal.

Berdasarkan kisah dokumentari bertajuk ‘Act Of Killing’ dibuat oleh pihak omputeh iaitu  Joshua Oppenheimer dapat dilihat cara pembunuhan komunis adalah dengan menjerut leher mereka dengan menggunakan dawai besi ditarik di kepala dan lain2x yang gua rasa pun agak kejam.

Berdasarkan pemerhatian gua, kalo senario itu berlaku di bumi Malaysia…yang kita tahu pihak komunis pun mesti ganyang orang Melayu kita, dah tentu kita pun bangkit dengan pertumpahan darah. Tak kisah la sapa yang ganyang kaum mana pun…sudah tentu dendam kesumat akan meletus.

Mungkin tindakan hukuman yang dijalankan oleh Anuar Congo itu nampak brutal, lalu orang belah2x barat sana..highlight orang seperti Anuar Congo itu adalah jenayah perang seperti Pol Pot , Hitler dll.

Yang bagusnya dari Anuar Congo ini, apa yang dilalukan olehnya didokumentari 100%. Tiada selindung2x..untuk tatapan bangsa Indonesia atau keturunan komunis.

Gua tidaklah menyokong mana2x pihak, cuma gua ingin katakan yang dari sejarah kita boleh memperhebatkan rasa hormat kepada negara dan bangsa yang lain tidak kira dari dalam negara atau luar negara. Saling bertoleransi, memahami, inginkan kedamaian ..itulah yang lebih baik walaupun berbeza kepercayaan.

nota kaki : Kan gua dah cakap…dalam hati gua nie dalam hati ada taman.

Leave a Reply

