Bila satu tempat ada 2 dewan.

Petang tadi gua saje je ambil angin luar. Actually dah lama nak fokus kat pasal isu nie. Tapi ..yea la kan.. baru up je blog nie..he3x.

Kat area rumah gua nie..ada 1 padang agak besau. Dan ada 1 dewan dulunya kat tepi padang nie. Entah kenapa, maybe permintaan dari komuniti setempat tinggi untuk adakan dewan.. so plingg…!!  ada 1 dewan extra dan..menjadikannya 2 dewan sebelah menyebelah.

 Dewan Pertama

Dewan  Awal

Dewan Kedua

Dewan Kedua

Yang menjadikan gua konpius..sepanjang pemerhatian gua pegi ulang alik dari rumah ke kedai belakang, gua rasa..dewan yang gua mark ‘Dewan Awal’ tue seingat gua..dewan tue takde pun orang guna. Gua pun sempat gak berbual-bual kat brother yang lepak depan pagar tue..

Menurut info dari diorang, dewan  nie memang direct under management DBKL. Buat masa nie..semua pintu dewan ni dikunci..dalam erti kata lain..dah lama dewan nie tak digunakan. Gua agak suprise gak..based on macha tue cakap..dewan nie dulunya ada komputer..untuk bebudak sekolah belajar …. Mengikut kata diorang lagi…dewan yang gua mark ‘Dewan Kedua’ tue plak … akan digunakan untuk wedding, event public dan lain-lain. Gua pun aaaaa je lah…

Dewan nampak cantik..nice…tapi…entah ..rasanya takde orang guna.

Leave a Reply

